21.05.2015 г.
Българският бизнес получи практически насоки
Подробна информация как българските компании могат да участват в търгове за доставки на Международната федерация на Червения кръст и Червения полумесец бе представена на работен семинар, организиран от Българския Червен кръст.
В работната среща, инициирана от доц. д-р Даниела Бобева от Института за икономически изследвания към БАН, участваха представители на над 30 български фирми.
При откриването на семинара председателят на БЧК Христо Григоров благодари на българските фирми за изключителната подкрепа и съпричастност в условията на зачестяващи бедствени ситуации и увеличаване броя на нуждаещите се от помощ.
Аудиторията бе запозната с работата на Българския Червен кръст при бедствия и кризи и с добрите практики на социална ангажираност от страна на корпоративни партньори.
Представители на Кока Кола ХБК България, Нестле и Матстар споделиха опита си от реализиране на програми за корпоративна социална отговорност и добрата си практика на партньорство с БЧК при случаи на природни бедствия и кризи.
Селма Бернарди от отдел „Глобална логистика и снабдяване“ на Международната федерация на Червения кръст и Червения полумесец, която пристигна специално за събитието от централата в Женева, запозна участниците във форума с условията, на които трябва да отговарят родните компании, желаещи да участват в тръжни процедури на Федерацията при хуманитарни действия в условията на кризи. Презентацията предизвика особен интерес сред представителите на бизнеса. В състоялата се дискусия бяха задавани множество конкретни въпроси, свързани с начините за кандидатстване за доставки на МФЧК/ЧП при бедствени ситуации.
“За да бъдат доставчици на Международната федерация на Червения кръст/Червения полумесец и да бъдат канени в международни търгове, българските фирми трябва да се регистрират чрез Интеренет страницата на организацията. След изпращане на необходимата информация, възможностите им ще бъдат оценени и ще влязат в регистъра или ще получат отказ”, обясни г-жа Бернарди. Тя подчерта, че при всеки търг освен традиционните, се канят и по няколко нови доставчици, което е добър шанс за българския бизнес.
От БЧК поеха ангажимент към бизнеса да изпращат информация, с която организацията разполага, за обявени международни търгове до компании-партньори. Единодушно бе становището, че БЧК е организация, която не само апелира за подкрепа при хуманитарни кризи, но е и реален партньор на бизнеса, който популяризира възможностите българските бизнес структури да участват в тръжни процедури при хуманитарни операции.