НОВИНИ

28.07.2022 г.
Кампанията „Купи и дари“ на БЧК и BILLA България е подпомогнала близо 43 000 души
От тях 17 319 индивидуални бенефициенти и 25 529 души, настанени в 413 социални институции
От началото на съвместната благотворителна кампания „Купи и дари“ на БЧК и БИЛЛА България през 2016 г. до момента, търговската верига  и клиентите ѝ са събрали и дарили близо 140 тона храна на стойност над 382 000 лв. Кампанията е насочена към социално уязвими лица - хора с увреждания и тежки здравословни проблеми, възрастни и деца в нужда, многодетни семейства, самотни родители и хора в тежко материално състояние. Подпомогнати са 42 848 души - 17 319 индивидуални бенефициенти и 25 529 души, настанени в 413 социални институции, а продуктите достигат до тях благодарение на дарения от страна на клиентите на търговската верига, които се допълват от BILLA.

 „Щастливи сме, че за поредна година кампанията „Купи и Дари“ показва стабилни и устойчиви резултати, особено в градовете София, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив и Пазарджик, с което затвърждаваме позицията си на един от най-отдадените партньори на Българския Червен кръст. Благодарим на нашите клиенти и служители за проявените ангажираност и всеотдайност, без които успехът на инициативата нямаше да бъде възможен“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.

От старта си през 2016 г. кампанията „Купи и Дари“ не спира да увеличава своя обществен ефект, като за изминалата година набраните хранителни продукти са повече от 23 тона и на стойност от 68 000 лв. За сравнение, през 2017 г. кампанията е успяла да набере 18 тона на стойност 40 000 лв. Съществено увеличение се забелязва и в рамките на първото полугодие на 2022 г, когато инициативата бе насочена както към български, така и към украинските граждани, търсещи закрила у нас. Даренията само през настоящата година възлизат на повече от 18 тона за над 85 000 лв., като 10 тона от тях са насочени към 2 162 граждани на Украйна, пребиваващи в нашата страна.

„Щастливи сме, че BILLA България е част от семейството на Българския Червен кръст, където всички помагаме заедно. Като лоялен партньор компанията винаги се е отличавала със своя професионализъм и готовност за подкрепа на най-уязвимите групи хора в страната.

Дълбоко сме признателни на клиентите и на екипа на BILLA България за усилията, които полагат и за успешното ни сътрудничество през годините”, каза председателят на БЧК акад. Христо Григоров.

Брандираните колички за дарение на хранителни продукти са във всеки обект на веригата в цялата страна. Клиентите на БИЛЛА могат да подкрепят инициативата, като закупят и дарят продукти от първа необходимост – брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви. Компанията поема ангажимент веднъж месечно да добавя 10 кг брашно собствена марка към събраните дарения във всеки свой обект, а Българският Червен кръст разпределя количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.