С цел да намали стреса и тревожността, породили се у много хора в резултат на пандемията от COVID-19, Българският Червен кръст предлага психологическа подкрепа чрез своя национален онлайн чат. Той е достъпен на уебсайта на организацията за всеки, който има нужда да сподели своите притеснения и безпокойство. Специалисти по психосоциална подкрепа ще провеждат директна консултация в чата всеки работен ден от 12:00 до 14:00 часа. Към тях ще може да се изпращат съобщения и въпроси по всяко едно време, като в рамките на посочените часове всеки, изпратил своето запитване, ще получи отговор.
Онлайн чатът е една от ключовите активности по програмата „Дейности в отговор на COVID-19” на Международната Федерация на Дружествата на Червения кръст и Червения полумесец (МФЧК/ЧП), финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID) и изпълнявана от БЧК. Чрез него, освен да потърсят подкрепа, гражданите могат потърсят и психологическа консултация. Така консултант от екипа на БЧК ще се свърже лично с всеки нуждаещ се и ще му предостави информация за квалифициран психолог. Консултациите са безплатни, като е необходимо единствено да се попълни декларация за желание и участие.
„Настоящата ситуация на социална изолираност и обществена несигурност има значително отражение върху психическото здраве на хората. Затова една от нашите най-важни цели е да помогнем на българите да се справят със стреса и притесненията, характерни за тези необичайни времена – сподели Деница Баръмова – координатор на програмата „Дейности в отговор на COVID-19”. – Заедно с това, чрез информационната кампания „Направи го за тези, които обичаш“ се стараем и да предоставяме актуална и надеждна информация на гражданите, за да бъдат добре осведомени и да не се подвеждат от фалшиви новини.“