НОВИНИ

05.11.2014 г.
„Алкохолът е лош шофьор”
Над 86% от българите смятат, че шофирането след употреба на алкохол е една от основните причини за пътнотранспортните произшествия.
Това сочат резултатите от национално представително проучване на Каменица АД за нагласите спрямо един от най-сериозните проблеми в обществото – шофиране в нетрезво състояние. Седмото издание на социалната кампания „Алкохолът е лош шофьор” се реализира под надслов „БЕЗКОЛАТАСЪМ”, защото това е най-прекият и отговорен начин да се предпазим от необмислени и безотговорни решения след като сме се забавлявали и веселили някъде.

Кампанията се провежда под патронажа на министъра на вътрешните работи, с любезната подкрепа на Н.Пр. Аник Ван Калстър, посланик на Кралство Белгия у нас, и в партньорство с Държавнообществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, СБА и БЧК.

“Искрено приветстваме инициативата „Алкохолът е лош шофьор“ и както винаги през годините МВР ще продължи да подкрепя всяка проява, която би спомогнала за стимулиране на отговорно поведение на участниците в пътното движение. Надяваме се, че общите ни усилия ще доведат до по-безопасни пътища, по-малко жертви и ранени при пътнотранспортни произшествия.“, каза заместник-министърът на вътрешните работи в служебното правителство Кирил Хаджихристев.

„Нашата голяма цел през всички изминали години и занапред е да се опитаме да променим нагласите на всички нас към този болезнен проблем, както и да помогнем за промяната в съзнанието и нагласите на самите шофьори. Вярваме, че с общите усилия на нашите партньори и особено на вас медиите, като посланик на този обществен разговор, всяка следваща година сме с една крачка по-близо до тази цел.

По време на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ през 2013 г. започна съвместна инициатива между Българския Червен Кръст и Каменица АД. Компанията дари 12 чифта „алкохолни“ очила, които симулират различни количества алкохол в кръвта. Очилата станаха задължителна част от обучението по първа помощ, провеждано от БЧК в рамките на подготовката на нови шофьори в София, Пловдив и Бургас. Тази година съвместната инициатива продължава, като за всеки продаден кен безалкохолна бира Каменица АД ще отделя 10 ст. за закупуването на „алкохолни“ очила, които отново ще предостави на БЧК, за да може чрез тях повече бъдещи шофьори да разберат как се променят рефлексите на човек, когато е пил.

В следващите месеци кампанията ще продължи в избрани заведения в София, Пловдив, Варна и Бургас, където специално обучени екипи ще проведат партита - БЕЗКОЛАТАСЪМ. Участниците в тях ще могат да си направят тест какъв тип шофьор са и да разберат с какво могат да помогнат за промяна на черната статистика за жертвите в пътното движение.